ZNAJDŹ LEKARZA

wtorek, 11 Grudzień 2018 Wersja beta
Zobacz:

5 argumentów by doskonalić komunikację

5komunikacji-610x350O komunikacji lekarz – pacjent napisano już wiele artykułów. Wszyscy zgadzają się z tym, że jest to niezwykle ważny temat, jak również z opinią, że w powyższej kwestii jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia.

Komunikacja sama w sobie jest bardzo ważnym aspektem w naszym życiu. Od jej jakości zależy pośrednio jakość naszego życia, jakość relacji z najbliższymi i wszystkimi, którzy wpływają na nasze życie. Gdy dotykamy tak ważnych obszarów jak nasze zdrowie, jakość komunikacji i relacji staje się kluczowa, nie tylko dla naszego „dobrostanu” i dobrego samopoczucia, ale również procesów zdrowienia.

Każdy z nas, kto choć raz był na konsultacji u lekarza, wie jak wiele od samej komunikacji zależy. Wpływa ona na nasze samopoczucie w trakcie samej wizyty, tuż po niej, jak również na motywację do zdrowienia i wiarę w to, że wszystko będzie dobrze.

Pacjent, który słyszy diagnozę, oczekuje nie tylko fachowej wiedzy lekarza, ale umiejętności towarzyszenia, zrozumienia i dawania nadziei. Towarzyszy mu określona reakcja emocjonalna, najczęściej jest to frustracja, złość, bunt czy wycofanie. Zachowania te są wynikiem bezradności chorego w nowej dla niego sytuacji.

Lekarz, który jest empatyczny, potrafiący się wczuć w sytuację chorego, gwarantuje mu poczucie bycia rozumianym. Jest to warunek, który umożliwia budowanie dobrej relacji i poczucia bezpieczeństwa chorego.

Przyjrzyjmy się kilku faktom, które odpowiadają na pytanie DLACZEGO KOMUNIKACJA JEST TAK WAŻNA?

Anna Czelej, Małgorzata Kaczyńska FutureMD

Cały artykuł na medsukces.pl

Przejdź do następnej strony

Nasi klienci