Czy jesteś profesjonalistą?

Niektóre treści i reklamy zawarte na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów związanych ze stomatologią

Przechodząc do witryny www.stomatologianews.pl zaznaczając - Tak, JESTEM PROFESJONALISTĄ oświadczam, że jestem świadoma/świadomy, iż niektóre z komunikatów reklamowych i treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie medyczne, stomatologiczne lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym ofertą w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Nie jestem profesionalistą

Jak urządzić poczekalnię w gabinecie stomatologicznym?

1

 

Poczekalnia to jedno z najważniejszych pomieszczeń w gabinecie stomatologicznym. W artykule przedstawione zostały proste zasady i zabiegi projektowe, które pomogą zaaranżować to miejsce w taki sposób, by zdobyć zaufanie większego grona pacjentów.

 

 

Dentysta… słowo budzące w wielu osobach strach i niechęć. Mimo że na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat stomatologia zmieniła się diametralnie, wprowadzono istotne modyfikacje w stosowaniu odpowiednich technik, materiałów i specjalistycznego sprzętu, dzięki czemu leczenie jest skuteczniejsze i bezbolesne, to w głowach pacjentów nadal funkcjonuje obraz stomatologa jako zła koniecznego. Jedną z ważniejszych przyczyn tego stanu rzeczy jest miejsce, w jakim pacjenci muszą się leczyć.

Jako projektant wnętrz wiele razy spotykałem się z gabinetami stomatologicznymi z profesjonalną obsługą, do której nigdy nie mogłem mieć zastrzeżeń, jednak wnętrza były jak wyciągnięte z PRL-u – smutne, bez wyrazu, „szpitalne” i nienapawające optymizmem, a do tego ten specyficzny zapach towarzyszący pacjentowi już od progu poczekalni.

 

3

Frontem do klienta

Poczekalnia to jedno z najważniejszych pomieszczeń, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy aranżacji naszego gabinetu. Jeśli chcemy, by klienci do nas wracali, to dołóżmy wszelkich starań, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie.

Jeśli twój gabinet ma duże witryny, nie zasłaniaj ich reklamami czy zdjęciami uśmiechniętych ludzi. Pokaż swoim przyszłym klientom, jak przyjemnie, ciepło i „bezboleśnie” jest w środku. Odsłonięte okna gabinetu stomatologicznego świadczą także o tym, że w tym miejscu klient jest najważniejszy, w tym gabinecie niczego się nie ukrywa, stawia się na profesjonalizm i komfort.

Głównym elementem gabinetu jest recepcja. Należy ją umieścić możliwie najbliżej osi widokowej od wejścia głównego do gabinetu, naprzeciwko drzwi. Pacjent będzie kierował się prosto do lady recepcyjnej. Na to miejsce musimy zwrócić szczególną uwagę, ponieważ w pierwszej kolejności wpływa ono na odbiór naszego gabinetu i buduje w pacjencie poczucie bezpieczeństwa oraz spokoju. Meble recepcji powinny być proste, minimalistyczne, w jasnych kolorach. Warto także pomyśleć o ciekawym oświetleniu. Technologia LED pozwala na bardzo ciekawe aranżacje przestrzeni.

W pobliżu recepcji należy urządzić poczekalnię. Warto zainwestować w dobrej jakości, wygodne fotele, aby pacjenci mogli w komfortowych warunkach poczekać na wizytę. Ciekawym rozwiązaniem jest zainstalowanie wiszącego telewizora oraz nagłośnienie, z którego będzie płynąć relaksacyjna muzyka. W pobliżu powinny znaleźć się także czasopisma lub tablety z dostępem do bezprzewodowego internetu. Dzięki temu z pewnością umilimy pacjentom pobyt w gabinecie.

 

2

Mali pacjenci

Dziecko to wyjątkowy klient, na którego należy zwrócić szczególną uwagę przy aranżacji gabinetu stomatologicznego. Trzeba dla niego przygotować miejsce do zabawy z kolorowymi meblami, kredkami do rysowania i zabawkami. Niewielką część ściany można pomalować farbą do tablic, gdzie dzieci będą mogły pochwalić się swoimi zdolnościami plastycznymi.

Kącik dla najmłodszych klientów nie tylko posłuży im do zabawy, ale także będzie miejscem, gdzie będą mogły oswoić się z gabinetem i lekarzami stomatologami. To wszystko sprawi, że mały pacjent będzie miło wspominał leczenie zębów i na pewno z chęcią wróci do naszego gabinetu.

 

4

Psychologia koloru

Wnętrza jasne i pachnące czystością zawsze wywołują przyjemne skojarzenia. Najlepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie stylu nowoczesnego, minimalistycznego, dlatego poczekalnia powinna być urządzona w jasnych, stonowanych kolorach. Jaskrawe, zimne barwy nie są dobrym rozwiązaniem w miejscach, gdzie przebywają nasi pacjenci, natomiast z pewnością na naszą korzyść zadziałają wnętrza delikatne, ciepłe, w których pacjent nie odczuje dyskomfortu, a wręcz się zrelaksuje. Różne odcienie bieli warto skontrastować z drewnem o wyraźnym usłojeniu, taki styl wprowadzi do gabinetu przyjemny, odrobinę domowy klimat. Oświetlenie w poczekalni powinno mieć barwę białą ciepłą. Jaskrawe i zimne światło bardzo męczy wzrok i negatywnie wpływa na nastrój pacjentów. Szpitalny zapach gabinetu należy wyeliminować. Delikatne zapachy z pewnością docenią klienci czekający na wizytę.

 

Podsumowanie

Poczekalnia, w której wita pacjenta zawsze miła uśmiechnięta obsługa oraz przyjemny wystrój, to najlepsza wizytówka gabinetu stomatologicznego.

Aranżacja klinik stomatologicznych to trudne zadanie, dlatego warto skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów – projektantów wnętrz. W każdym przypadku będziecie mieć wpływ na to, jak gabinet będzie finalnie wyglądał, oraz z pewnością otrzymacie fachowe porady, w jaki sposób dobrze urządzić wnętrza. ​

 

Kontakt:

mgr inż. Tomasz Borowiak

projektant wnętrz – www.bohome.pl