ZNAJDŹ LEKARZA

piątek, 19 Październik 2018 Wersja beta
Zobacz:

Wprowadzenie koordynatora leczenia szansą na większe obroty klinik stomatologicznych. Medical Finance Group wprowadza nowe standardy.

Medical Finance Group (MFG), warszawska firma specjalizująca się finansowaniu płatności ratalnych za usługi medyczne, promuje w Polsce anglosaski model funkcjonowania kliniki stomatologicznej. Wprowadzenie przez kliniki stomatologiczne tzw. Koordynatora leczenia (ang. treatment coordinator), może zwiększyć obroty placówki nawet o 60 proc.

 – Promujemy anglosaski model funkcjonowania kliniki stomatologicznej, w której ważną funkcję spełnia tzw. koordynator leczenia. Zachodnie kliniki, które taki model wdrożyły zanotowały nawet 60% wzrost obrotów- zauważa Krzysztof Sokalski, prezes MFG. Obecnie właściciel marki MediRaty prowadzi testowe szkolenia w tym zakresie w 3 klinikach. – Monitorujemy efekty zmiany i chcemy wykorzystać doświadczenia właścicieli i lekarzy w tych klinikach, po wprowadzeniu koordynatora-  zapowiada prezes.  Testy te są w pełni finansowane przez MFG. – Wprowadzenie koordynatora daje korzyści klinice, a przez to i nam- tłumaczy Krzysztof Sokalski. W klinice pacjent dostaje pełną i zrozumiałą informację o leczeniu.  Jest zaznajamiany z wariantami leczenia, oraz alternatywnymi kosztorysami, dzięki czemu nie musi wyszukiwać tańszych opcji. – Przekonany do celowości leczenia pacjent nie rozważa opcji leczyć się lub nie, a jedynie jak sfinansować to leczenie. W takiej sytuacji koordynator leczenia podaje opcję ratalną jako jeden z kilku wariantów finansowania leczenia. Daje nam to znaczące zwiększenie biznesu w klinikach w których pojawia się stanowisko koordynatora. Sposób zapłaty za leczenie przestaje być tematem tabu, a staje się jedną z integralnych części usługi stomatologicznej świadczonej w gabinecie- konkluduje prezes.

Popularyzacja funkcji koordynatora leczenia to tylko jeden z elementów strategii, który ma pozwolić warszawskiej spółce na skokowe zwiększenie skali działalności. – Mamy pomysł i opracowaną długofalową strategię dla firmy. Obecnie skupiamy się nad wyborem najbardziej optymalnej dla nas ścieżki finansowania. Rozważamy różne scenariusze, w tym wejście na giełdę. Ostateczne decyzje podejmiemy do końca wakacji- zapowiada Krzysztof Sokalski.

Dodatkowe środki pomogą spółce umocnić pozycję lidera w kategorii medical consumer finance, zintensyfikować komunikacje z rynkiem i powiększyć portfolio placówek współpracujących z obecnych ponad 5 000 do 9 000. – Rynek medical consumer finance jest wciąż w Polsce w początkowej fazie rozwoju. Dlatego potencjał jest ogromny- podkreśla prezes. W krajach Europy zachodniej takich jak Włochy, Hiszpania czy Niemcy nawet do 60% prywatnie opłacanych  procedur stomatologicznych jest finansowana  przez pacjentów z wykorzystaniem produktów kredytowych. W Polsce ten odsetek jest wielokrotnie niższy. Dotyczy to także innych dziedzin jak ortopedia czy okulistyka. Coraz większy popyt na finansowanie ratalne można zaobserwować również na szybko rosnącym rynku medycyny estetycznej.

 O SPÓŁCE

Medical Finance Group S.A. to warszawska spółka oferująca pierwszy w Polsce system finansowania i płatności ratalnych za usługi medyczne świadczone przez ponad 5 000 placówek współpracujących tj. gabinety, szpitale i kliniki. Funkcjonuje na rynku od 2010 r. początkowo pod nazwą Ratalnie.com, a od 2012 roku jako Medical Finance Group (MFG). Jest właścicielem marek MediRaty, MediLine i MedKarta. Prowadzi działalność na rynku polskim, działając w dwóch obszarach rynku: klienta indywidualnego oraz lekarzy prowadzących praktykę. W pierwszym obszarze MFG oferuje osobom fizycznym pożyczki konsumenckie z przeznaczeniem na pokrycie szeroko rozumianych usług stomatologicznych, medycznych i estetycznych (health&beauty).

W drugim obszarze oferuje lekarzom mającym praktykę lekarską, pożyczki gotówkowe na cele związane z prowadzoną działalnością.

 

 

Źródło:

Medical Finance Group

Zdjęcie:

Adobestock

 

 

 

Przejdź do następnej strony

Nasi klienci