Czy jesteś profesjonalistą?

Niektóre treści i reklamy zawarte na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów związanych ze stomatologią

Przechodząc do witryny www.stomatologianews.pl zaznaczając - Tak, JESTEM PROFESJONALISTĄ oświadczam, że jestem świadoma/świadomy, iż niektóre z komunikatów reklamowych i treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie medyczne, stomatologiczne lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym ofertą w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Nie jestem profesionalistą

Aż 9 milionów Polaków nosi protezę zębową. Wystartowała kampania „9 milionów powodów”

Co drugi Polak w wieku 40+ posiada protezę zębową[i]. Temat dotyczący 9 milionów ludzi w kraju[ii] pozostaje jednak stygmatyzującym tabu. W efekcie blisko 70% użytkowników protez zębowych[iii] nie rozmawia o niej z nikim, poza rodziną czy lekarzem. Kampania społeczno-edukacyjna „9 milionów powodów” ma na celu zwalczenie poczucia wstydu u osób noszących protezę zębową oraz uświadomienie społeczeństwu, że proteza to całkowicie normalna rzecz. Dzięki temu 9 milionów użytkowników protez zyska szansę na cieszenie się pełnią życia. Kampanię wspiera Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Stomatologiczne, a jej ambasadorem został Robert Janowski.

Proteza zębowa jest w Polsce najpopularniejszym sposobem radzenia sobie z dużymi brakami w uzębieniu[iv]. Polskie społeczeństwo nie zdaje sobie jednak sprawy z powszechności tego zjawiska, a wokół protez zębowych oraz jej użytkowników powstało wiele mitów. To właśnie z nimi walczyć będzie kampania „9 milionów powodów” w myśl, której każdy z 9 milionów użytkowników protez zębowych ma swój własny powód, by w pełni cieszyć się życiem. Bez poczucia wstydu.

Zdecydowałem się zaangażować w kampanię „9 milionów powodów”, która zwalcza poczucie wstydu u osób noszących protezę zębową, ponieważ liczba jej użytkowników jest dla mnie szokująca! Nie miałem pojęcia, że tak ogromna część społeczeństwa jest w pewnym sensie marginalizowana i zmaga się z tak wieloma problemami. Osobom noszącym protezę zębową bardzo często towarzyszy bowiem lęk przed jej wypadnięciem podczas śmiania, jedzenia czy kichania, a także obawa przed tym, że ktoś ją zauważy, a nawet publicznie wyśmieje. Społeczeństwo bez wątpienia potrzebuje więc edukacji w tym obszarze-KOMENTUJE SWOJE ZAANGAŻOWANIE W KAMPANIĘ ROBERT JANOWSKI.

Polacy nie rozmawiają ze sobą na temat noszenia protez zębowych. Brak otwartej komunikacji w tym zakresie skutkuje funkcjonowaniem fałszywych i często krzywdzących przekonań. Obiegowa opinia o protezie zębowej i jej użytkownikach głosi, że noszenie protezy wynika głównie z zaniedbania higieny jamy ustnej i jest jednoznaczne ze starością. Powodów utraty zębów jest jednak znacznie więcej – od uwarunkowań genetycznych, poprzez choroby, wypadki, skutki uboczne terapii onkologicznej, aż po brak dostępu do właściwej opieki stomatologicznej – DODAJE PSYCHOLOG ANNA KĘDZIERSKA, EKSPERTKA KAMPANII „9 MILIONÓW POWODÓW”.

Jak bardzo prawdziwy obraz osób noszących protezę zębową różni się od powszechnych w społeczeństwie stereotypów świadczą również wyniki raportu „9 milionów powodów – użytkownicy protez zębowych w Polsce”. Badania[v]  pokazują, że użytkownikami protez są w przeważającej części kobiety (79%) oraz osoby o średnim i wyższym wykształceniu (73%). Co więcej, aż 67% osób noszących protezę zębową ma niespełna 60 lat (40-59), czyli pozostaje aktywna zawodowo. I choć protezy zębowe to dla ich użytkowników temat wstydliwy i intymny to jednak dobrze umocowane i odpowiednio zadbane protezy, są źródłem wielu korzyści i pozytywnych doświadczeń.

 Prowadzę bloga o modzie i sposobach na dbanie o siebie dla seniorek. Organizuje pokazy mody, na których sama występuję i przekonuję moje koleżanki, że warto dbać o swój wygląd. Proteza zębowa pozwoliła mi wrócić do moich pasji i rozwijać zainteresowania – OPOWIADA PANI HANNA Z ŁODZI, JEDNA Z BOHATEREK KAMPANII „9 MILIONÓW POWODÓW”.
Historia Pani Hani jest jedną z 9 milionów historii użytkowników protez zębowych. Każda z tych osób ma bowiem swój własny powód, by pomimo protezy w pełni cieszyć się życiem. Dzięki odpowiedniej edukacji społeczeństwa i osób posiadających protezę zębową zmiana w postrzeganiu protez i jej użytkowników jest możliwa.
Organizatorem kampanii jest firma GlaxoSmithKline – która jako właściciel marki Corega, będącej liderem w segmencie produktów do mocowania i higieny protez zębowych oraz firma społecznie odpowiedziana – podjęła się edukacji społeczeństwa w tym temacie.
ZINC: CHPL/CHPLD/0024/18

 

[i] Raport IQS dla GSK “Corega Tracking”, lipiec 2017, s. 5
[ii] Raport IQS dla GSK, „Corega Tracking”, sierpień 2016, s.10
[iii] Raport “9 milionów powodów – użytkownicy protez zębowych w Polsce”, luty 2018
[iv] Raport IQS dla GSK “Corega Tracking”, lipiec 2017, s. 5
[v] Raport “9 milionów powodów – użytkownicy protez zębowych w Polsce”, luty 2018

Źródło:

Havas PR

Zdjęcie:

Fotolia