Dodano: 30.12.2015, Kategorie: Reportaż
Break Dens – warszawska konferencja PTSS
12 grudnia w Centrum Dydaktycznym WUM na warszawskiej Ochocie odbyła się kolejna edycja konferencji organizowanej przez stołeczny oddział PTSS. Wydarzenie hasłem nawiązujące do zeszłorocznej imprezy przyciągnęło rzeszę studentów kierunku lekarsko-dentystycznego z całego kraju, a także młodych lekarzy.
Nie bez powodu. Program wykładowy, jak podczas każdej konferencji PTSS, obfitował w wartościowe merytorycznie wystąpienia nie tylko lekarzy znanych i uznanych, ale także młodych, będących na początku swojej kariery specjalistów. Nikt z prelegentów nie zawiódł, wszystkich zgromadzeni w auli im. prof. Piekarczyka słuchali z uwagą i zainteresowaniem. Było warto. Wśród zaproszonych na Break Dens znaleźli się bowiem m.in. dr hab. n. med. Bronisława Pietrzak („Kobieta ciężarna w gabinecie stomatologicznym – warto wiedzieć”), ppłk lek. dent. Remigiusz Budziłło („Uzupełnienia z pełnej ceramiki. Wskazania, możliwości, estetyka”) czy goście zagraniczni – tech. Dent. Ryo Miwa („Poszukiwanie granicy możliwości w uzupełnieniach ceramicznych – z punktu widzenia technika dentystycznego”) i Andrea Palermo M.D. DDS („Bone management in implant and oral surgery using autonegouns growth factors”).
Prócz tematyki stricte stomatologicznej prelegenci mówili również o marketingowych aspektach działalności lekarza dentysty. W tym kontekście warto wymienić wystąpienia Marcina Krajmasa („Przez internet na fotel stomatologiczny – o marketingu w internecie”) i Mateusza Pinkiewicza („Niezdrowa reklama – czyli jak nie promować swojego gabinetu”).
Ważnym punktem konferencji było spotkanie studentów stomatologii z przedstawicielami komisji ds. stażu podyplomowego. W jego trakcie potwierdzono doniesienia o przywróceniu stażu podyplomowego dla lekarzy i lekarzy dentystów, a prof. dr hab. n. med. Dorota Olczak-Kowalczyk odpowiadała na pytania przyszłych stomatologów.
Prócz części konferencyjnej uczestnicy Break Dens brali udział również w warsztatach praktycznych, zorganizowanych przez sponsorów konferencji.
JA