Dodano: 20.08.2019, Kategorie: Stomatologia news
CEDE 2019 za miesiąc. Dlaczego warto przyjechać do Poznania?
- edycja CEDE 2019 za miesiąc. Ten materiał powinni przeczytać przede wszystkim Ci, którzy pamiętają tylko dawne edycje wystawy oraz Ci, którzy w wydarzeniu udziału jeszcze nie brali.
19 września o godz. 9.00 otworzą się bramy do pawilonów Międzynarodowych Targów Poznańskich. Co czeka uczestników za nimi?
Wystawa: jeszcze bliżej uczestników, jeszcze więcej atrakcji
Do swobodnego poruszania się pomiędzy stoiskami ponad 180 wystawców, zlokalizowanych w trzech pawilonach nie potrzeba biletu, wystarczy bezpłatna karta wstępu, którą można wygenerować online przed przyjazdem do Poznania lub na miejscu.
Przed rozpoczęciem zwiedzania warto zaopatrzyć się w mapę i katalog wystawy, a także, choć kilka chwil, poświęcić na skorzystanie z wyszukiwarki aktywności na stoiskach, która dostępna jest na www.cede.pl. Intuicyjne narzędzie pozwoli odnaleźć szkolenie, warsztat lub pokaz organizowany przez wystawcę. Absolutną nowością w wyszukiwarce są promocje cenowe zgłaszane przez producentów i dystrybutorów. Te najlepiej sprawdzić tuż przed rozpoczęciem CEDE 2019. Dziś dużo więcej wiemy o premierach produktowych, których w Poznaniu nie zabraknie.
Warto wiedzieć, że część wystawców zorganizuje swoje prezentacje w forach edukacyjnych: Stomatologia 3.0 (pawilon 8A) i Dental Club (pawilon 7). Na wykładach obowiązuje formuła „przysiądź się – posłuchaj!”, opłat nie ma, wcześniejsza rejestracja nie jest wymagana.
Tym, którzy chcą jeszcze bardziej urozmaicić sobie zwiedzanie wystawy proponujemy dwa szlaki. Pierwszy szlak wiedzie przez stoiska wystawców, którzy zgłosili produkty do plebiscytu Gwiazdy CEDE 2019. To jedyny branżowy konkurs, w którym o laurach nie decyduje jury, ale właśnie uczestnicy wystawy. Szlak nie należy do najłatwiejszych, liczy 26 punktów, w których do obejrzenia jest 37 produktów. Po takim zwiedzaniu decyzja o wyborze faworytów w kategoriach: sprzęt, materiały, profilaktyka i edukacja/IT powinna być prostsza. A głosować (online lub w specjalnympunkciena wystawie) warto, na internetowych fanów czekają cenne nagrody m.in.: wejściówki na szkolenia, vouchery do hotelu i restauracji, książki. Laureatów, zarówno głosowania jak i wśród głosujących, poznamy 19 września, podczas uroczystej gali, którą występem uświetni znakomity Andrzej Poniedzielski. Dzień później, zwycięskie produkty pojawią się w Alei Gwiazd.
Drugi szlak, to nic innego jak gra terenowa Dentoexpress, realizowana na CEDE przez portal Dentonet.pl. Tutaj od nagród uczestnika dzieli tylko kilka kroków: rejestracja online, odbiór mapy, rozwiązanie zadań na stoiskach wystawców biorących udział w projekcie oraz odbiór nagród. Świetna przygoda gwarantowana!
Bezpłatna karta wstępu lub identyfikator, pozwalają również skorzystanie ze specjalnej strefy higienistek w pasażu i przede wszystkim na uczestnictwo w arcyciekawie zapowiadającej się debacie „Higienistka – najlepsza inwestycja dentysty?” m.in. z udziałem przedstawicieli MZ, MEN, samorządu lekarskiego, organizacji zrzeszających higienistki. Podczas debaty zostaną przedstawione wyniki badania ankietowego poświęconego wizji zawodu higienistka stomatologiczna oraz współpracy z lekarzami dentystami. Ankieta, którą wypełniło już ponad 1000 osób (!), dostępna jest na www.cede.pl.
Kongres: aktualizacja wiedzy priorytetem
Kongres Unii Stomatologii Polskiej to największy projekt edukacyjny w polskiej branży stomatologicznej. Jednak to nie ilość wykładów, warsztatów czy prelegentów (ok. 100!) są tutaj najważniejsze. Celem nadrzędnym projektu jest aktualizacja wiedzy zgoda z medycyną i stomatologią opartą na faktach, co zapowiada zresztą kampania #aktualizujęwiedzę promowana w internecie nowym spotem. Trzecia edycja kongresu obfitować będzie w tematy praktyczne dla większości lekarzy dentystów ogólnie praktykujących. Mity endodontyczne, błędy w periodontologii, błędy w radiologii, stomatologia biologiczna, stomatologia cyfrowa, choroby ogólne, profilaktyka onkologiczna, stomatologia laserowa – to tylko niektóre z obszarów, które będą omawiane na wykładach (również bezpłatnych) i warsztatach. Wydarzeniem KUSP będzie prezentacja pierwszych w historii rekomendacji dotyczących stanów nagłych w gabinecie stomatologicznym, opracowana wcześniej przez stomatologów wspieranych przez ekspertów z zakresu ratownictwa czy anestezjologii. Projekt uzupełniają warsztaty uczące postępowania w czasie oczekiwania przyjazdu na karetkę. Warto zaznaczyć, że program KUSP wspierany jest przez Światową Federację Dentystyczną FDI, a gościem specjalnym i prelegentem będzie dr Gerhard Seeberger, od września prezydent tej organizacji.
Po raz drugi w ramach Kongresu odbędzie się Ogólnopolski Zjazd Higienistek i Asystentek, a po raz pierwszy panel FaceConcept, w pełni poświęcony medycynie estetycznej. Tradycją jest już sesja „Naukowy Zawrót Głowy – nowości w nauce”, podczas której prezentowane są najciekawsze prace doktorskie i studenckie ostatnich miesięcy.
Program Kongresu przygotowano tak, aby usatysfakcjonować zarówno tych, którzy do Poznania przyjadą na trzy dni, jak i jeden dzień. W programie warto poszukać również bezpłatnych wykładów, które zaplanowano szczególnie z myślą o uczestnikach wystawy CEDE 2019.
KOMENTARZE:
PROF. MARZENA DOMINIAK, przewodnicząca Komitetu Naukowego KUSP, prezydent PTS:
Idea: „naucz się, dotknij, porównaj, kup”, którą realizujemy podczas CEDE, z każdym rokiem zyskuje nowych sympatyków. Internet czy telefon nie zastąpią ludzkich relacji, nie każdy sprzęt można zrozumieć klikając myszką, najlepsza praca naukowa, opublikowana w najlepszym czasopiśmie, nie odpowie na pytanie, które zrodzi się po jej przeczytaniu. Nie mamy wątpliwości, że uczestnictwo w CEDE to dobra inwestycja, w równym stopniu dla producentów i dystrybutorów, co lekarzy dentystów, techników dentystycznych, higienistek i asystentek stomatologicznych czy managerów.
Gorąco zachęcam do uczestnictwa w wystawie, 3. Kongresie Unii Stomatologii Polskiej, otwartych forach edukacyjnych, plebiscycie „Gwiazdy CEDE” oraz projektach integracyjnych. Zapraszam także na stoisko Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego.
ŁUKASZ SOWA, rzecznik prasowy CEDE/KUSP:
Wystawie CEDE nie można odmówić ambicji i chęci aktywnego rozwoju polskiej stomatologii, ostatnie trzy lata są tego najlepszym dowodem. Szeroka gama projektów ma sprawić, że lekarzowi łatwiej będzie podjąć decyzję o jedno, lub kilkudniowej absencji w gabinecie. Po powrocie do pacjentów będzie czuł, że był to dobrze spędzony czas na: aktualizowaniu wiedzy, zakupach, obcowaniu z nowościami, spotkaniach z przyjaciółmi. CEDE stawia na jakość i merytorykę, a to nie zawsze jest standard w tej branży. Warto zauważyć także, że CEDE kilkukrotnie zwiększyło ofertę promocyjną dla wystawców (m.in. Gwiazdy CEDE, magazyn CEDEnews, portal cedenews.pl). Unikalne jest aktywne inicjowanie lub włączanie się w projekty skierowane do pacjentów, w tym badania przesiewowe w kierunku nowotworów jamy ustnej dla mieszkańców Poznania czy ogólnopolskie kampanie „Polska mówi #aaa!” czy „Leczymy mleczaki”.
Źródło: CEDE