Czy jesteś profesjonalistą?

Niektóre treści i reklamy zawarte na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów związanych ze stomatologią

Przechodząc do witryny www.stomatologianews.pl zaznaczając - Tak, JESTEM PROFESJONALISTĄ oświadczam, że jestem świadoma/świadomy, iż niektóre z komunikatów reklamowych i treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie medyczne, stomatologiczne lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym ofertą w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Nie jestem profesionalistą

„Chronimy Dziecięce Uśmiechy” przed próchnicą w całej Polsce!

chron-dziecie%cc%a8ce-usmiechy_grafika

Rusza kolejny cykl przeglądów bezpłatnych stomatologicznych dla dzieci szkół podstawowych

W ciągu ostatnich trzech lat program edukacyjno-profilaktyczny „Chroń Dziecięce Uśmiechy” dotarł do każdego województwa w Polsce! We wrześniu rusza kolejna, 4. już odsłona akcji współorganizowanej przez Polski Czerwony Krzyż i Wrigley Poland, pod patronatem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego i Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej oraz we współpracy z Grupą LUX MED. Jej celem jest budowanie wśród uczniów szkół podstawowych świadomości, jak ważna jest higiena jamy ustnej. Rozpoczynający się cykl przeglądów stomatologicznych tym razem obejmie około 9 000 dzieci w wieku 5-13 lat, a w zajęciach edukacyjnych weźmie udział około 100 000 uczniów z 5 województw Polski: zachodniopomorskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, śląskiego i opolskiego.

Polska jest jednym z krajów europejskich o najwyższym poziomie próchnicy wśród dzieci. Stan higieny jamy ustnej polskich dzieci jest bardzo zły i pogarsza się z wiekiem. Według danych zebranych przez IPSOS po trzech edycjach programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy”, w Polsce problem próchnicy zębów dotyczy 76% dzieci ze szkół podstawowych, najczęściej dzieci z grupy wiekowej 5-9 lat i tych mieszkających na wsiach. 38% dzieci – ma co najmniej 4 zęby z próchnicą, a wady zgryzu występują u 47% przebadanych. Większość – (87%) uczniów odwiedza dentystę co najmniej raz w roku, ale 13% z nich nie robi tego w ogóle. Dane te są niezwykle alarmujące, jeżeli weźmiemy pod uwagę, jak stan jamy ustnej oddziałuje na zdrowie całego organizmu – lekarze wiążą go z m.in.: chorobami serca, rakiem trzustki, zapaleniem płuc czy chorobami płuc.

Badania przeprowadzone podczas trzech edycji programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy”, wykazują też, że prawie połowa dzieci używa po posiłku dodatkowych akcesoriów do higieny jamy ustnej, najczęściej gumy do żucia. Jak mówi prof. dr hab. med. Bartłomiej W. Loster, Prezydent Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego: Na rozwój próchnicy wpływa kilka czynników: zdolność jamy ustnej do oczyszczania się, dieta, bakterie znajdujące się w jamie ustnej oraz czas, w którym zęby poddawane są działaniu kwasów. W jej zapobieganiu najważniejsze jest czyszczenie mechaniczne zębów, czyli prawidłowe używanie szczoteczki do zębów, pasty z fluorem i czyszczenie nićmi przestrzeni międzyzębowych. Należy także pamiętać o cyklicznych przeglądach stomatologicznych. Elementem wspomagającym walkę z próchnicą są bezcukrowe gumy do żucia, które warto stosować po każdym posiłku. To cztery proste kroki do czystych i zdrowych zębów, o których powinien pamiętać każdy z nas.

Wspierając walkę z problemem próchnicy wśród dzieci, Polski Czerwonym Krzyż wspólnie z Wrigley Poland, pod patronatem Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego (PTS) i Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej (PTSD), we współpracy z Grupą LUX MED, kontynuuje realizację edukacyjno-profilaktycznego programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy”. W ciągu ostatnich trzech lat, program ten dotarł do każdego województwa w Polsce! Akcję rozpoczęto w miejscach, gdzie poziom próchnicy wśród dzieci był najwyższy*, czyli w województwie opolskim (86% uczniów dotkniętych próchnicą), warmińsko-mazurskim (82%), podkarpackim (79%), lubelskim (76%) i świętokrzyskim (77%). Celem następnych odsłon programu jest przeprowadzenie kolejnego cyklu przeglądów stomatologicznych, we wszystkich 16 polskich województwach. W tym roku, od 14 września do 18 listopada 2016 r. przeprowadzone zostaną bezpłatne przeglądy stomatologiczne u około 9000 dzieci w wieku 5-13 lat, w wybranych szkołach podstawowych w 5 województwach: zachodniopomorskim (80% dzieci z rozpoznaną próchnicą), warmińsko-mazurskim (82%), mazowieckim (69%), śląskim (70%) i opolskim (86%).

Wyniki przeprowadzonych przeglądów potwierdzają potrzebę prowadzenia działań edukacyjnych wśród dzieci. Wyrabianie prawidłowych nawyków higienicznych od najmłodszych lat przekłada się na późniejszy stan uzębienia stałego. W ramach programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” nie tylko oceniamy zdrowie ząbków najmłodszych, ale też oswajamy dzieci z wizytą w gabinecie stomatologicznym, uczymy, jak i kiedy myć zęby. Pokazujemy alternatywy dla sytuacji, gdy sięgnięcie po szczoteczkę jest niemożliwe, np. żucie bezcukrowej gumy do żucia czy chociażby przepłukanie zębów wodą – mówi lek. stomatolog Anna Klukowska – Dyrektor Stomatologii w Grupie LUX MED.

Nie możemy zapominać, że na poprawę stanu uzębienia polskich dzieci w dużej mierze wpłynąć mogą także ich rodzice. To przecież oni uczą dzieci od najmłodszych lat dbania o higienę. Mamy nadzieję, że poprzez program „Chroń Dziecięce Uśmiechy” dotrzemy również i do nich. Wiedza, którą przekazujemy nie sprowadza się jedynie do mycia zębów, ale pokazuje też, w jaki sposób to robić, aby codzienne zabiegi higieniczne były skuteczne. Edukujemy również, jak zachować się w sytuacji, gdy nie ma dostępu do szczoteczki do zębów, a także pokazujemy, że przeglądy stomatologiczne mogą być przyjemne i zabawne – komentuje dr Anna Jurczak, Prezes Polskiego Towarzystwa Stomatologii Dziecięcej.

Dodatkowo w roku szkolnym 2016/2017, w ramach Klubów Wiewiórka PCK przeprowadzone zostaną zajęcia edukacyjne dla około 100 000 dzieci w wybranych szkołach podstawowych w Polsce, podczas których najmłodsi dowiedzą się, jak prawidłowo dbać o higienę jamy ustnej. Na potrzeby programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” specjalnie powstały też kolorowe, ciekawe dla dzieci materiały edukacyjne: zeszyt „Ja i moje zęby” dla młodszych oraz książeczka „Ja i mój uśmiech” dla starszych dzieci.

Każdego roku poprzez zabawę oraz ćwiczenia, zachęcamy dzieci do dbania o higienę jamy ustnej i pielęgnowania dobrych nawyków. Nawet najbardziej merytoryczne materiały okażą się bezużyteczne, jeżeli nadamy im formę niezrozumiałych i niedopasowanych do najmłodszych odbiorców nakazów, dlatego na potrzeby programu stworzyliśmy specjalne, dedykowane materiały edukacyjne. Takie podejście z naszej strony spotyka się z dużym entuzjazmem u uczniów, co nas oczywiście bardzo cieszy – dodaje Stanisław Kracik, Prezes Polskiego Czerwonego Krzyża.

Bezcukrowa guma do żucia wspiera akcję „Chroń Dziecięce Uśmiechy”

Co roku na realizację programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” Wrigley przekazuje 1% ze sprzedaży dowolnych gum Orbit® w danym okresie w sklepach stacjonarnych. W tym roku będzie to sprzedaż w okresie od 1 września do 31 października 2016 r. Zebrane pieniądze, podobnie jak w ubiegłych latach, przeznaczone zostaną na przeglądy dentystyczne i lekcje dbania o zęby dla dzieci w wybranych szkołach podstawowych w Polsce. Od początku trwania programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy” przekazano 2 500 000 złotych na organizację 25 000 przeglądów dentystycznych i edukację blisko 250 000 dzieci w wybranych szkołach podstawowych w całej Polsce.

Cieszę się, że wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem oraz naszymi partnerami prowadzimy już czwartą edycję programu „Chroń Dziecięce Uśmiechy”. Dzięki niemu w ostatnich latach dziesiątki tysięcy dzieci z całego kraju miały dostęp do bezpłatnych przeglądów stomatologicznych. Kupując we wrześniu i październiku dowolne gumy marki Orbit każdy z nas może wesprzeć program i sprawić, że zęby naszych pociech będą zdrowsze – mówi Maciej Wysocki, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Wrigley Poland.

Więcej informacji o programie „Chroń Dziecięce Uśmiechy” można znaleźć na stronach: www.mojorbit.pl oraz www.pck.pl/chrondziecieceusmiechy.

 

O Polskim Czerwonym Krzyżu
Polski Czerwony Krzyż (PCK) jest organizacją z prawie 100-letnią historią, zrzeszoną w największym ogólnoświatowym ruchu humanitarnym – Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca. Jednym z pięciu strategicznych obszarów działalności PCK jest promocja zdrowego stylu życia. Realizujemy tę misję poprzez programy edukacyjne: „Super Wiewiórka – Przyjaciółka Oli i Kuby” i „Ratowniczek”. Trafiamy do najmłodszych, prowadząc – działające w przedszkolach i szkołach – Kluby Wiewiórka (do prawie 1000 klubów w całym kraju należy ponad 33 tys. dzieci), a także 3086 Szkolne Koła PCK skupiające blisko 98 tys. uczniów. Kształcimy u dzieci podstawowe nawyki zdrowego stylu życia, popularyzujemy zasady bezpieczeństwa, promujemy idee humanitaryzmu i bezinteresownej pracy na rzecz drugiego człowieka. Działamy zgodnie z 7 zasadami: humanitaryzmem, bezstronnością, neutralnością, dobrowolnością, jednością, niezależnością i powszechnością. Więcej na www.pck.pl oraz www.facebook.com/PolskiCzerwonyKrzyz

O firmie Wrigley Poland
Wrigley Poland  Sp. z o.o. jest liderem na rynku słodyczy impulsowych obecnym w Polsce od 1992 roku, z siedzibą w Poznaniu, gdzie również znajduje się jeden z największych zakładów produkcyjnych Wrigley na świecie. Wrigley Poland zatrudnia ponad 800 osób. W Polsce produkowane są głównie bezcukrowe gumy do żucia i cukierki miętowe, które dostarczane są do prawie 40 państw na terenie całego globu, a nasze produkty dostępne są w 80 krajach. Na polskim rynku dostępne są produkty pod markami Orbit®, Skittles®, Airwaves® oraz Winterfresh®. Wrigley Poland prowadzi działania zachowując szczególną dbałość o środowisko naturalne i zrównoważony rozwój w procesach produkcyjnych oraz ekonomicznych. Firma angażuje się także w wiele działań i akcji wspierających lokalne społeczności oraz środowisko naturalne. Od 2013 roku Wrigley Poland, wspólnie z Polskim Czerwonym Krzyżem i Polskim Towarzystwem Stomatologicznym, realizuje program edukacyjno-profilaktyczny „Chroń Dziecięce Uśmiechy”. Celem programu jest budowanie wśród uczniów szkół podstawowych świadomości, jak ważna jest pielęgnacja zębów oraz jak skutecznie dbać o higienę jamy ustnej. Poprzez realizację inicjatywy „Chroń Dziecięce Uśmiechy” Wrigley Poland chce realnie wpłynąć na zmniejszenie liczby dzieci z próchnicą w Polsce.



*Dane z raportu Ipsos pt. „Badanie przesiewowe stanu uzębienia wśród dzieci ze szkół podstawowych” z 2015 r.