Dodano: 15.06.2018, Kategorie: Pacjent
„Krótki przegląd internetowy zębów” – pierwsza aplikacja, która przygotuje Cię do wizyty u stomatologa
Jak przebiega leczenie próchnicy? Do jakiego specjalisty udać się ze swoim problemem stomatologicznym? Jaka jest przyczyna krwawienia dziąseł? Jakie badania zleci nam stomatolog w przypadku nadwrażliwości zębów? Odpowiedzi na te i inne pytania można znaleźć w pierwszej na rynku aplikacji sprawdzającej kondycję zębów online -„Krótki przegląd internetowy zębów”. To pomysł kliniki DentaCare należącej do Medicover Polska.Jego celem jest zmniejszenie lęku przed leczeniem stomatologicznym i zmotywowanie pacjentów do regularnych wizyt u dentysty.
Z badań Medicover Polska wynika, że ponad połowę pacjentów do wizyt u stomatologa motywuje chęć, by jak najdłużej posiadać zdrowy i ładny uśmiech. Jednocześnie tylko około 1/3 pacjentów deklaruje, że przychodzi do dentystyna regularnekontrole.Chociaż odkładanie wizyt kontrolnych powoduje zwykle eskalowanie problemów, przed odwiedzeniem dentysty pacjentów powstrzymuje często lęk przed leczeniem stomatologicznym.
–Polacy zwykle odwiedzają stomatologa dopiero, gdy coś ich zaniepokoi lub w sytuacjach, gdy odczuwają ból lub dyskomfort. Boimy się dentysty, ponieważ odwołujemy się do wcześniejszych, nieraz bardzo przykrych doświadczeń związanych z leczeniem stomatologicznym. W efekcie często bagatelizujemy odczuwane objawy i odkładamy konsultację. Tymczasem nawet 90 proc. Polaków ma próchnicę, a tylko co czwarta osoba powyżej 35 lat ma wszystkie własne zęby – mówi Wioletta Januszczyk,Dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia i Medicover Optyk.
Aby zmotywować pacjentów do systematycznego dbania o zdrowie zębów i zachęcić do regularnych wizyt stomatologicznych, sieć klinik DentaCare uruchomiła aplikację „Konsultacja zębów online. Krótki przegląd internetowy”.
– To pierwsze na polskim rynku rozwiązanie, które w prosty sposób umożliwia szybkie sprawdzenie kondycji zębów online. Aplikacja pozwala oswoić się z myślą o wizycie u stomatologa, ponieważ dzięki niej pacjent otrzymuje wstępne informacje o swoim problemie, możliwym postępowaniu, badaniach i leczeniu – wyjaśnia Wioletta Januszczyk,Dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia i Medicover Optyk.
Jak korzystać z aplikacji?
Korzystanie z aplikacji polega na wypełnieniu krótkiego wywiadu online, który pozwala umiejscowić i sprecyzować problem stomatologiczny, a w efekcie –przedstawić rekomendację dalszych działań dla użytkownika. Aplikacja, w oparciu o specjalny algorytm, określa możliwe przyczyny dolegliwości i pokazuje sposoby, by sobie z nimi poradzić.
Krótki przegląd internetowyuwzględnia zarówno ogólne problemy jamy ustnej: nierówne zęby, bóle szczęki lub żuchwy, nieprzyjemny zapach, kamień nazębny, krwawienie, nadwrażliwość zębów, zgrzytanie zębami, jak i schorzenia takie jak próchnica, ból zęba, przebarwienia, ruchomość, ukruszenie.
– Narzędzie zostało przygotowane w taki sposób, by poszerzyć wiedzę pacjenta na temat jego problemu i związanych z tym dolegliwości, a w rezultacie ułatwić mu kontakt ze stomatologiem. Po wypełnieniu testu diagnozującego aplikacja podpowiada użytkownikowi najlepsze rozwiązanie stomatologiczne, jak np. zmianę codziennych nawyków czy skierowanie do odpowiedniego specjalisty – dodaje Wioletta Januszczyk,Dyrektor zarządzająca Medicover Stomatologia i Medicover Optyk.
Wirtualna konsultacja zębów pozwala na pobranie wyników, które można przesłać lekarzowi lub zabrać ze sobą na wizytę, przyspieszając tym samym proces leczenia. Narzędzie ma również wymiar edukacyjny. Pacjenci mogą zapoznać się z przygotowanymi przez ekspertów artykułami, które umożliwiają pogłębienie wiedzy na temat profilaktyki zdrowotnej w obszarze stomatologicznym.
Z aplikacji może skorzystać bezpłatnie każdy pacjent wchodzą na stronę internetową: kpi.dentacare.pl lub app.dentacare.pl.
Źródło:
Hill+Knowlton Strategies