Czy jesteś profesjonalistą?

Niektóre treści i reklamy zawarte na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów związanych ze stomatologią

Przechodząc do witryny www.stomatologianews.pl zaznaczając - Tak, JESTEM PROFESJONALISTĄ oświadczam, że jestem świadoma/świadomy, iż niektóre z komunikatów reklamowych i treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie medyczne, stomatologiczne lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym ofertą w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Nie jestem profesionalistą

Nasz pacjent – millenials

Pokolenie millenialsów to dzisiejsi 20-kilku i 30-latkowie – czyli duża grupa pacjentów gabinetów stomatologicznych. Jako konsumenci są bardzo świadomi swoich praw i możliwości. To pokolenie wychowane w dobie internetu, dla którego znalezienie potrzebnych informacji, nie stanowi żadnego problemu. Jak zdobyć zaufanie pacjentów generacji Y, komunikować się z nimi i przywiązać do swoich usług?

Millenialsi nigdy nie rozstaja się ze swoim smartfonem – na bieżąco śledzą media społecznościowe, a aktywności, takie jak zakupy, przelewy bankowe, etc. realizują w sieci. Dlatego to właśnie tam powinny organizować się główne działania marketingowe skierowane do tej grupy odbiorców.

Jak do nich dotrzeć i z jakich mediów skorzystać, zbadała agencja Synapsy Communicationwraz z instytutem badawczym PMR, przygotowując raport zatytułowany Jak budować komunikację marketingową z millenialsami?

Z raportu wynika, że młode pokolenie klientów – także pacjentów gabinetów stomatologicznych, chętnie angażuje się z w działania zaproponowane przez firmę, uczestniczy w interakcji z nią, ale tylko wtedy, kiedy widzi w tym realną korzyść dla siebie– mówi Jonasz Wiercioch, CEO Synapsy Communication –Drugim ważnym elementemjest szczerość,  autentyczność działań, stawiane w opozycji do nachalnego promowania. Dla większości przedstawicieli tego pokolenia wciąż najistotniejsza jest jakość produktu czy usługi, a dopiero później to, w jaki sposób się o nich mówi. Niestety pomijając, nawet najprostszy marketing, nigdy do millenialsów nie dotrzemy.

Dlatego warto zastanowić się, jak zrobić to dobrze i co właściciele gabinetów stomatologicznych mogą wykorzystać w swoich działaniach. Na podstawie raportu przygotowaliśmy kilka wskazówek:

 

Media społecznościowe

Ankietowali zdecydowanie wskazali, że ich największa interakcja z firmami następuje w serwisie Facebook. Głównie ogranicza się ona do czytania nowych postów publikowanych przez firmę czy udziału w konkursach, ale to również pod pewnymi warunkami.

Dlatego profil gabinetu stomatologicznego powinien być na bieżąco aktualizowany o nowe, ciekawe treści dotyczące usług, aktualnych promocji, ale także personelu, wyróżników na tle konkurencji – mówi Jonasz Wiercioch – Jeśli zdecydujemy się na organizacje konkursu, miejmy na uwadze to, by zadanie do wykonania było adekwatne do wartości nagrody.Atrakcyjna nagroda to największy motywator do udziału w zabawie z marką.

Facebook jest również doskonałą platformą do budowania zaufania do naszych specjalistów – pokazując ich przy pracy, wprowadzamy naszych odbiorców do naszego gabinetu, pozwalamy im podglądać naszą pracę i dosłownie oswajamy z naszymi usługami. Daje on również możliwość prowadzenia transmisji live czy publikowania filmów, co sprawdzi się m.in. jeśli chcemy dodatkowo edukować naszych pacjentów.

Instagram może być natomiast dobrym narzędziem do pokazywania naszych realizacji – zdjęcia przed i po zabiegach, pokazujące spektakularne efekty z pewnością przyciągną uwagę osób z podobnymi problemami. Przygotowując to narzędzie, warto wykorzystać fakt, że millenialsi bardzo często dzielą się swoimi przeżyciami i tym, gdzie bywają. Ciekawa aranżacja wnętrza, interesujące obrazy czy grafiki wiszące w gabinecie, mogą zachęcić pacjentów do opublikowania  zdjęć z jego wnętrza.

 

 

Media tradycyjne

Badani w raporcie wskazali, że media tradycyjne, takie jak telewizja czy radio, są mediami tła – pozostają włączone z przyzwyczajenia podczas wykonywania różnych, codziennych czynności. Dla lokalnego gabinetu stomatologicznego najlepszym wyborem będzie reklama radiowa albo udział w programie w roli eksperta.

 

Współpraca z influencerami

Wykorzystanie w kampanii reklamowej znanej osoby z pewnością zapewni bardzo duży zasięg informacji o naszym gabinecie. Jednak, aby efekt był zgodny z zamierzonym, należy do współpracy wybrać osobę, której styl życia, osobowość będzie odpowiadała wartościom, filozofii naszej firmy. Millenialsi świadomie potrafią połączyć i zanegować wizerunek „gwiazdy” w kontekście tego, co pokazuje w przekazach komercyjnych. Brak spójności sprawia, że przekaz reklamowy straci na sile.

 

 

 

Obecność w rankingach

Millenialsi chętnie dzielą się swoimi opiniami z innymi. Dlatego, jeśli jesteśmy pewni jakości naszych usług, warto pojawiać się w portalach, gdzie prowadzone są rankingi lekarzy, stomatologów, specjalistów z branży medycznej oraz umożliwić wystawienie recenzji na Facebooku. Zadbajmy przy tym o wysoki standard obsługi – zarówno recepcji, jak i personelu medycznego.

 

Nie wymagaj za dużo

Nie powinna nas zmylić stała obecność millenialsów w mediach społecznościowych. Oni budują swoją aktywność w sposób świadomy i przemyślany. Ich zaangażowanie w relację z firmą w social mediach ma swoją cenę. Jeśli więc nie widzisz komentarzy czy polubieni z ich strony, nie martw się. To nie znaczy, że nie obserwują i nie uczestniczą. Większość z nich jest biernym obserwatorem.

 

Bądź autentyczny

Szczerość, autentyczność, naturalność – to słowa, które w raporcie były wymieniane przez wszystkie przypadki. Według igreków brak szczerości, próba manipulacji to najcięższe grzechy popełniane przez marki. Millenialsi, jak żadne inne pokolenie wcześniej, doskonale rozumieją mechanizmy promocji i reklamy. Z łatwością dokonują selekcji treści, które są do nich kierowane, odrzucając fałsz, sztuczność i nachalność.

 

 

 

 

 

Źródło:

SYNAPSY COMMUNICATION

www.synapsy.com.pl

ul. Berka Joselewicza 26, 31 – 031 Kraków

Zdjęcia:

shutterstock