ZNAJDŹ LEKARZA

środa, 17 sierpnia 2022
Zobacz:

Podnosimy jakość obsługi pacjenta

P1140013ramach Targów KRAKDENT odbyło się wiele wydarzeń towarzyszących, a wśród nich kolejny kurs medyczny doskonalący dla higienistek i asystentek stomatologicznych. Hasło przewodnie tegorocznego kursu brzmiało „Podnosimy, jakość obsługi pacjenta”. Sesja spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem, wzięło w niej udział ponad trzysta higienistek stomatologicznych.

Na pytanie, czym kierowała się, dobierając tematy kursu, Danuta Kaczmarska, prezydent Stowarzyszenia Polskich Higienistek Stomatologicznych, powiedziała – Widoczne jest duże zainteresowanie ortodoncją i implantologią. Dlatego starałam się tak dobrać tematy tegorocznego kursu, aby higienistki stomatologiczne mogły pogłębić swoją wiedzę w tych obszarach. Mam nadzieję, że to pozwoli na aktywniejsze uczestniczenie higienistek w zabiegach ortodontycznych oraz z implantami.

W ramach kursu dla higienistek odbyło się sześć wykładów. Ogromnym zainteresowaniem cieszył się wykład dr n. med. Lidii Jamróz-Wilkońskiej, która podjęła temat „Strategii kontroli biofilmu u pacjentów ze stałymi aparatami ortodontycznymi możliwych do wykonania w gabinecie higieny”. – Wykład dr Jamróz-Wilkońskiej był bardzo ciekawy, a co ważne, zawierał wiele wskazówek i porad do wykorzystania w naszej pracy zawodowej – przyznała pani Katarzyna, higienistka z Dąbrowy Górniczej, uczestniczka kursu. Dr Jamróz-Wilkońska bardzo podkreślała rolę higienistki stomatologicznej w kontroli biofilmu, powiedziała między innymi – W moim gabinecie higienistka jest moją drugą ręką i drugą parą oczu. Bez niej nie wyobrażam sobie właściwej opieki nad pacjentem – dodała także – odpowiednio wyszkolona higienistka może być prawdziwym wsparciem dla lekarza dentysty.

Dużym zainteresowaniem cieszyły się także pozostałe wykłady, w tym Katarzyny Świtalskiej poświęcony „Metodom pozyskiwania i utrzymania pacjenta w gabinecie higieny”, Wojciecha Krówczyńskiego, który podjął temat „Jak podnoszenie jakości obsługi klienta może pomóc mnie i lekarzowi? Kształtowanie pozytywnego wizerunku praktyki stomatologicznej.”, dr n. med. Kinga Grzech-Leśniak wygłosiła dwa bardzo praktyczne wykłady dotyczące „Standardów wizyt higienizacyjnych i znaczenia recall” oraz „Edukacji i motywacji pacjenta – nowe zadania”. Na zakończenie prezydent SPHS Danuta Kaczmarska opowiedziała o „Organizacji współpracy zgodnie z etyką zawodową asystentek i higienistek, istotnej dla podniesienia jakości obsługi pacjenta”.

Sala wykładowa była pełna aż do zakończenia kursu. Potwierdza to duże zainteresowanie podejmowanymi tematami oraz pragnienie poszerzania wiedzy i podnoszenia kwalifikacji przez higienistki stomatologiczne. – Wiele się zmienia w postrzeganiu higienistek przez zespoły stomatologiczne. Jesteśmy coraz bardziej doceniane. Ale jeszcze wiele jest w tym zakresie do poprawy. Mówili o tym także dzisiejsi wykładowcy. Wierzę, że zdobywanie wiedzy i podnoszenie kwalifikacji jest ważne dla przyśpieszenia tych zmian – stwierdziła pani Agnieszka, higienistka z Gliwic.

– Instytut Blend-a-med Oral-B, jako partner wspierający Stowarzyszenie Polskich Higienistek Stomatologicznych, dokłada starań, aby pomóc w konsolidacji środowiska higienistek oraz wspierać działania mające na celu podnoszenie ich wiedzy i kwalifikacji. Dlatego zaangażowaliśmy się w organizację kursu dla higienistek i asystentek w tamach tegorocznego KRAKDENT-u – podkreślała dyrektor ds. naukowych Instytutu Blend-a-med Oral-B lek. dent. Beata Golan.

Dla uczestników kursu Instytut Blend-a-med Oral-B przygotował upominki i zorganizował konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, który polegał na wymyśleniu hasła zachęcającego do korzystania ze szczoteczki elektrycznej pracującej w technologii oscylacyjno-rotacyjnej. Nagrodzono cztery osoby, które otrzymały szczoteczki elektryczne Oral-B Professional Care 500.

Jolanta Bylica

koordynator programów Instytutu Blend-a-med Oral-B

Przejdź do następnej strony

Nasi klienci