Takich tłumów w historii krakowskiego wydarzenia jeszcze nie było. Minioną 22. edycję Międzynarodowych Targów Stomatologicznych KRAKDENT według szacunkowych danych odwiedziło 12 tysięcy osób! To rekord frekwencji.
Jestem tu czwarty raz. Przyjeżdżam, bo obecność na targach to doskonała okazja, by zobaczyć sprzęt z bliska, wypróbować, jak działa. Internet nie daje takich możliwości – mówi Katarzyna Gurdek-Worek, zwiedzająca, prowadząca własną praktykę stomatologiczną.
KRAKDENT w ciągu 22 lat przeobraził się z małej imprezy lokalnej w najważniejsze wiosenne wydarzenie w Europie Środkowowschodniej. Na zakupy i po wiedzę przyjeżdżają nie tylko lekarze z całej Polski, ale także zza granicy: Ukrainy, Rosji, Niemiec, Czech czy Słowacji. Doskonale wiedzą, że obecność na KRAKDENCIE to bycie w zgodzie ze światowymi trendami. Zwłaszcza że w tym roku branżowe nowości prezentowało 312 wystawców z całego świata – w tym aż 70 zza granicy, z takich państw jak: Chiny, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Holandia, Korea Południowa, Niemcy, Rumunia, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Włochy czy USA.
– Jestem pod ogromnym wrażeniem atmosfery tego miejsca. Jesteśmy bardzo zadowoleni z pobytu i na pewno wrócimy tu w przyszłym roku – mówi Neo Han z koreańskiej firmy CSM Implant Korea.
– KRAKDENT nie ma konkurencji w Polsce. Nasz udział w tym wydarzeniu to szansa na to, by nawiązać kontakty z lekarzami z całej Polski – twierdzi Aleksander Dvulit, reprezentant słowackiej Chiromegi.
Laury KRAKDENT-u wręczone
Wśród wielu nowych produktów i usług zaprezentowanych na Targach na szczególne wyróżnienie z pewnością zasługują te, które zostały wyróżnione w Konkursie o Medal Najwyższej Jakości. To prestiżowa rywalizacja, która na trwałe wpisała się w tradycję KRAKDENT-u. Każdego roku o wyróżnienie walczy kilkanaście polskich i zagranicznych firm. Medale, przyznawane w 5 kategoriach przez autorytety branży stomatologicznej, są potwierdzeniem wysokiej jakości produktów.
W trakcie Targów wybrano także najładniejsze stoiska. Liczyły się estetyka i elegancja, niebanalne wykorzystanie gry kolorów i światła, a przede wszystkim pomysł i funkcjonalność. Nagrody powędrowały do firm: Stern Weber Polska (I miejsce), Eur-Med Polska (II miejsce), GlaxoSmithKline Consumer Healthcare (III miejsce). Wyróżnienie patrona prasowego przyznano firmie Omega Pharma Poland.
Pomogli po raz czwarty!
W trakcie Targów zorganizowano IV edycję akcji charytatywnej DENTOPOMOC, polegającej na zapewnieniu dzieciom i młodzieży z Małopolski właściwej opieki stomatologicznej poprzez przekazanie produktów lub ufundowanie wizyt w gabinetach. W tym roku akcję wsparły: Instytut Blend-a-Med Oral-B, Colgate Palmolive Poland, Dentomax, Bestom Dentonet.pl, Dornwell, Ecolab, Exomed, GC Europe N.V., GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, „Magazyn Stomatologiczny”, Mediaflor, Nevadent, Pierre Fabre Medicament Polska, Pol-Intech, Quadrostom, Salus International, Seliga Microscopes, Wydawnictwo Czelej.
Nie tylko zakupy
Targi to także bogaty program towarzyszący, który obejmował kursy doskonalące i prezentacje firm na stoiskach, dedykowane nie tylko lekarzom, ale także personelowi gabinetu i technikom dentystycznym.
8 marca w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha odbyła się kolejna edycja prestiżowej konferencji Dental Spaghetti. Tematem wiodącym była stomatologia estetyczna w kontekście dylematów pomiędzy idealnym planem leczenia a ekonomią.
– Staramy się zapewniać naszym uczestnikom wykładowców z najwyższej światowej półki. Tak też było w tym roku. Stawiamy przede wszystkim na praktykę, tak aby każdy mógł jak najwięcej skorzystać z prezentacji – mówi dr Maciej Żarow, organizator konferencji.
Pożegnanie z KRAKDENTEM
Podczas minionej edycji zarząd Targów w Krakowie podzielił się z uczestnikami KRAKDENT-u znakomitą wiadomością. W przyszłym roku wydarzenie odbędzie się w nowoczesnym Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym EXPO Kraków, w którym właśnie trwają ostatnie prace wykończeniowe.
– Cieszy nas, że lekarze stomatolodzy tłumnie odwiedzili tegoroczną edycję. Widzimy, że chcą poznawać nowości i zmieniać swoje gabinety, by jak najlepiej dbać o nasze zęby. Nowy obiekt pozwoli nam w pełni wykorzystać potencjał KRAKDENT-u, który wyrobił sobie znakomitą markę, a wiadomości o nim docierają do najdalszych zakątków świata – podsumowuje Grażyna Grabowska, prezes Targów w Krakowie.