ZNAJDŹ LEKARZA

piątek, 17 września 2021
Zobacz:

Stomatologia w obliczu pandemii – 3 sposoby na to, by wyjść z niej silniejszym

Koronawirus sparaliżował aż do odwołania większość sektorów, w tym i stomatologię. Szacuje się, że nawet 90 proc. gabinetów stomatologicznych w Polsce zostało tymczasowo zamkniętych, co powoduje dla nich ogromne straty. Jednak nie jest to czas, który powinien zostać spisany na straty
– można się z nim zmierzyć z perspektywy biznesowej i wykorzystać do przygotowania się na czas „po epidemii”. Jak?                

  1. Czas na rozwój

    Wraz z akcją solidarności zbiorowej #zostanwdomu, otwarte zostały drzwi największych bibliotek wiedzy z całego świata. Nie tylko krajowe, ale i najlepsze uczelnie udostępniły zbiory literatury specjalistycznej, webinary czy kursy online, z których można skorzystać całkowicie bezpłatnie lub za niewielką opłatą. Dla lekarzy stomatologów ruszyły także dedykowane szkolenia online, które stanowią bazę teoretyczną, umożliwiającą rozpoczęcie drogi do zdobycia nowej specjalizacji i rozszerzenia oferty ich gabinetów.

– Pomimo tego, że nie możemy spotkać się z lekarzami tak jak zazwyczaj: na konferencji czy sali szkoleniowej, stworzyliśmy cykl edukacyjny online #Quarantine_Education. – mówi Aleksandra Wierzbowska, prezes Alpha Bio Polska, dystrybutora systemu implantologicznego Alpha Bio Tec.
W ramach cyklu, na naszych profilach w social media organizujemy bezpłatne, otwarte webinary szkoleniowe na żywo oraz prowadzimy sesje pytań i odpowiedzi. Zaś w ramach cyklu spotkań online #PakietWsparcia, eksperci z zakresu prawa, finansów czy marketingu, dzielą się wiedzą i wskazówkami, które są realnym wsparciem dla lekarzy stomatologów w czasie pandemii. – dodaje.

Jak skorzystać z założeń Tarczy Antykryzysowej, jak negocjować umowy najmu, czy jak prowadzić komunikację z pacjentami – odpowiedzi na te pytania udzielają eksperci cyklu #PakietWsparcia.
W Internecie można także zapoznać się z tajnikami sztuki SEO, adwords czy prowadzenia kampanii reklamowych online, które wesprą przygotowanie listy pacjentów potrzebujących opieki stomatologicznej po zakończeniu epidemii. Na rynku dostępne są także narzędzia, które w prosty sposób pomogą zarządzić tymi procesami.                            

  1. Strategia „po”

Gdy tylko złapiemy równowagę w nowej rzeczywistości, warto zastanowić się nad tym, czy dotychczasowy model biznesowy spełniał oczekiwania finansowe i rozwojowe oraz jakie ścieżki pozwolą nam wrócić ze zdwojoną siłą do działań. Wskazane jest, aby jak najszybciej przygotować  solidną strategię „po pandemii”, która pozwoli odrobić straty. Jedną z możliwości jest np. wprowadzenie dodatkowej usługi dla pacjentów, która wyróżni klinikę spośród konkurencji lub nabycie nowej specjalizacji przez zespół lekarski. Rozważając tę drugą opcję należy jednak przede wszystkim dokładnie przeanalizować stopę zwrotu z takiej inwestycji – czyli jak szybko koszt szkoleń będziemy
w stanie zrekompensować przychodami z wykonanych zabiegów.

W trudnym okresie powracania do normalności, zdrowy, pełen uśmiech będzie bezcennym narzędziem dla handlowców, właścicieli biznesów czy szeregowych pracowników. Dlatego warto rozważyć np. pogłębienie swojej wiedzy z dziedziny implantologii, z którą możemy pomagać nie tylko pacjentom polskim, ale i turystom stomatologicznym, którzy będą chcieli zainwestować we własny wizerunek. – mówi lek. dent.  Paweł Czechowski, krajowy konsultant ds. implantoprotetyki systemu implantologicznego Alpha Bio Tec. – Obserwujemy sukcesywny wzrost zainteresowania pacjentów takim rozwiązaniem.

Światowy rynek implantów stomatologicznych wart jest dziś ponad 10 mld USD, z czego 42 proc. przypada na zabiegi wykonywane w Europie. Szacuje się, że tylko w Polsce rocznie przeprowadza się ok 100 000 zabiegów z zakresu leczenia implantologicznego, co oznacza, że jest to wciąż rynek wschodzący w tej dziedzinie. Pod uwagę warto wziąć także możliwość sprofilowania oferty kliniki pod klienta zagranicznego, który poszukuje placówek oferujących przekrojowe usługi. Choć w 2020 roku należy się liczyć ze spadkiem tego rodzaju wizyt, to wg danych historycznych PwC, w latach 2019 i 2018, w Polsce pojawiło się ponad 400 tys. pacjentów zagranicznych, z czego duża część korzystała właśnie
z usług dentystycznych różnego typu.

  1. Zadbaj o potrzeby swoich Pacjentów

Pandemia czy nie, żaden pacjent nie przestanie potrzebować fachowej opieki stomatologicznej
w długofalowej perspektywie. Dlatego dobrze jest wykorzystać obecny czas, którego zespół kliniki nie jest w stanie spożytkować na regularną pracę biurową, by pieczołowicie odświeżyć bazę danych klientów.

– Dziś praca zarówno lekarzy jak i personelu wspierającego – asystentek, higienistek czy administracji, została w większości ograniczona. Możemy jednak produktywnie ten czas wykorzystać na sprawy, na które zazwyczaj nie ma przestrzeni. – mówi lek. dent.  Piotr Melon, krajowy konsultant ds. chirurgii implantologicznej systemu Alpha Bio Tec, właściciel gabinetu stomatologicznego Melon Clinic. – Jedną z nich jest kontakt telefoniczny z pacjentami, którzy dawno nie byli na wizycie kontrolnej. Teraz jest dobry moment, aby zadzwonić do pacjentów, zadbać o relację z nimi czy przeprowadzić konsultacje telefoniczne. Tego typu działania mają na celu pomóc nam wyjść z tych trudnych dni silniejszymi – możliwe, że to właśnie dzięki tym działaniom, nasze grafiki nie będą świeciły pustkami tuż „po” zakończeniu epidemii. Mamy idealny moment na dokładne zweryfikowanie potrzeb naszych pacjentów – wykorzystajmy go! – dodaje.

Pracując nad bazami kontaktów trzeba jednak zawsze pamiętać, by nasza komunikacja była możliwie jak najbardziej empatyczna – nigdy nie wiemy, jak trudne chwile przechodzi w swoim życiu osobistym osoba, do której dzwonimy. Kierując się troską o stan obecnego i przyszłego zdrowia pacjenta, proponujmy możliwość odwiedzenia gabinetu w celu rutynowej kontroli, informujmy, jak wygląda praca gabinetu stomatologicznego podczas kwarantanny, a także co możemy zaproponować po wznowieniu regularnej pracy gabinetu. Stopniowo – budujmy potencjał pracy na pierwsze tygodnie po zakończeniu pandemii, aby wyjść z niej silniejszymi.

 

Źródło: OKERI Consulting

Zdjęcia: Fotolia

 

Przejdź do następnej strony

Nasi klienci