Dodano: 19.04.2022, Kategorie: Reportaż
Sukces zaczyna się od spotkań. Podsumowanie Targów KRAKDENT® 2022
– Przyjeżdżamy na Targi KRAKDENT®, bo chcemy się spotkać – w tym jednym, krótkim zdaniu tkwi sedno sukcesu tegorocznej 28. edycji Międzynarodowych Targów Stomatologicznych KRAKDENT® – największej od dwóch lat imprezy dla lekarzy dentystów, techników dentystycznych, higienistek i asystentek stomatologicznych w Polsce, która w dniach 7-9 kwietnia odbyła się w EXPO Kraków.
Powrót w wielkim stylu
3 dni, 8688 odwiedzających, 319 wystawców m.in. z Belgii, Chin, Czech, Danii, Francji, Hiszpanii, Indii, Korei Płd., Niderlandów, Niemiec, Polski, Rumunii, Słowacji, Szwajcarii, Włoch, blisko 200 godzin kursów medycznych, szkoleń, wykładów, Międzynarodowy Kongres Stomatologiczny Dental Spaghetti z udziałem wybitnych specjalistów w ramach programu KRAKDENT-edu, szereg atrakcji na scenie KRAKDENT MeetUp i imponująca liczba nowości prezentowanych na stoiskach, a wszystko w atmosferze radości z możliwości ponownego spotkania „twarzą w twarz.” – O takim powrocie marzyliśmy i starannie się do niego przygotowywaliśmy. Targi minęły w oka mgnieniu, a dla nas największą nagrodą jest zadowolenie wystawców i odwiedzających, którzy opuszczając EXPO Kraków, pytają o kolejną edycję targów – podsumowuje Grażyna Grabowska, Prezes Targów w Krakowie.
Wysoka frekwencja
Powrót po blisko trzyletniej przerwie zawsze obarczony jest ryzykiem, szczególnie w przypadku Targów KRAKDENT®, które mają wysoko postawioną poprzeczkę – od lat bowiem impreza uchodzi za najlepszą w kraju. Jednak jak podkreślają wystawcy i tym razem organizatorzy stanęli na wysokości zadania i przygotowali imprezę na najwyższym poziomie, broniąc tytułu najciekawszego i największego spotkania w roku. – Jestem zaskoczona frekwencją podczas tegorocznej edycji Targów KRAKDENT®. Bardzo dużo osób było zainteresowanych ofertą na naszym stoisku i wykładami, było też wielu wystawców, więc przyznam szczerze, że nie widzę znaczącej różnicy między tym co było przed pandemią, a co jest teraz. Jestem pozytywnie zaskoczona i myślę, że spokojnie można powiedzieć, że targi zakończyły się sukcesem – oceniła Olga Sasin z firmy Pierre Fabre Medicament Polska. Podobnego zdania jest Martyna Jakubiak z firmy ORIMED – Jak to się mówi, ludzie dopisali. Cały czas mamy bardzo dużo klientów i cieszymy się, że możemy się spotkać po tylu latach nieobecności. Ponadto cieszy nas, że mogliśmy wrócić w tak wielkim stylu. Jak widać mamy bardzo duże stoisko, mamy dużą załogę i wielu klientów. Na wysoką frekwencję zwrócił uwagę Paweł Pełka z firmy EUR-MED – Dla nas KRAKDENT zawsze był bardzo dobrą wystawą, która przynosiła nam bardzo dużą sprzedaż nie tylko w regionie południowo-wschodnim, ale praktycznie na całą Polskę. Zainteresowanie jest ogromne, szczególnie że pokazujemy tutaj jeden z nowych modeli unitów. Imprezę docenili zarówno wieloletni wystawcy, jak firmy, które od niedawna wystawiają się na KRAKDENCIE® – Naprawdę jest dużo ludzi i powiem tak – inwestycja w targi już nam się zwróciła. Mamy dużo klientów, innowacyjną ofertę. Kraków zawsze był jednym z fajniejszych kierunków i w końcu po dwóch latach impreza powróciła. – zauważył Marcin Kędra z firmy CEREClab.
Mocny uścisk dłoni
Świat wokół się zmienia, ale jedno pozostaje niezmienne – bezpośrednia potrzeba kontaktu z drugim człowiekiem. Targi KRAKDENT® są najlepszym dowodem na to, że spotkania mają ogromną moc. – Myślę, że nic nie zastąpi relacji bezpośrednich. Oczywiście musimy weryfikować swoje działania i zmieniać je pod wpływem tego jak zmienia się świat i oczekiwania klientów, ale uważam że mimo wszystko bardzo duża część naszych klientów nadal chce się z nami spotykać na tego typu imprezach branżowych, a ostatnie trzy dni to pokazały – zauważa Olga Sasin. Świat online i offline idealnie się wzajemnie uzupełniają. Jak zauważyła Martyna Jakubiak – Myślę, że targi są najlepszym miejscem do pokazywania nowych produktów. Najlepiej robi się zakupy, gdy można zobaczyć i dotknąć produkt. Przez internet zakupy są bardzo wygodne i wszyscy dążą do tego, aby sprzedaż odbywała się w internecie, ale wydaje mi się, że niemożliwym jest żeby swoją ofertę prezentować tylko i wyłącznie online. Musi być miejsce i czas, aby wszystko zobaczyć na żywo, sprawdzić jak działa. Dzięki temu klienci nie boją się kupować przez internet, bo doskonale wiedzą co kupują. Jak podkreślało wielu wystawców w branży stomatologicznej bardzo ważna jest możliwość przetestowania produktu przed zakupem. Na Targach KRAKDENT® goście mogli szczegółowo zapoznać się z możliwościami oferowanych sprzętów. – Specyfika naszych narzędzi jest taka, że trzeba je dotknąć, zobaczyć, wybrać, a targi to umożliwiają. Co roku jesteśmy na Targach KRAKDENT® i pomimo bardzo długiej przerwy jest bardzo dobrze. Jest wielu lekarzy i jesteśmy zadowoleni z wyniku – Małgorzata Ptak z firmy Denmax. Podobnego zdania jest – Leszek Jungiewicz z firmy MEDITRANS – Targi to dla nas doskonałe miejsce do zaprezentowania oferty sprzętowej. Nie zawsze jesteśmy na tyle mobilni, żeby większy gabarytowo sprzęt pokazać fizycznie, a na targach mamy taką możliwość. Tego typu urządzenia lepiej jest pokazać osobiście, tak aby klient mógł go dotknąć, wypróbować – co nie jest możliwe przez telefon czy internet. (…) Na targach staramy się nie tylko sprzedawać, ale pokazywać, że dajemy też wartość dodaną m.in. usługi, szkolenia, serwis. Opinią podzielił się również Tadeusz Telesz z firmy GENT, który zauważył – Podsumowanie po dwóch i pół dnia jest takie – że w okresie covidowym lekarze nie przyzwyczaili się do załatwiania wszystkiego online i okazuje się, że ten bezpośredni kontakt, dotknięcie sprzętu, uścisk dłoni ciągle są w naszej branży bardzo istotne, stąd na Targach KRAKDENT® tak dobra frekwencja.
Konkurs o Medal Najwyższej Jakości
Pierwszego dnia targów, podczas uroczystego bankietu ogłoszone zostały wyniki konkursu o Medal Najwyższej Jakości, którego celem jest wyróżnienie firm prezentujących innowacyjne produkty z branży. W tym roku organizatorzy otrzymali rekordową ilość zgłoszeń. Wśród firm zgłaszających produkty w kategoriach: sprzęt, aparatura diagnostyczno-zabiegowa oraz instrumentarium stomatologiczne; materiały stomatologiczne i kliniczne; materiały używane (lub stosowane) w pracowniach i laboratoriach techniki dentystycznej; materiały pomocnicze, preparaty i urządzenia profilaktyczne; wydawnictwa, edukacja, oprogramowanie dla stomatologii zwyciężyły firmy: ACE DENTAL POLAND, GC EUROPE N.V., IVOCLAR-VIVADENT POLSKA, BHZ ATOS M.M. Marek Zakrzewski, Pierre Fabre Oral Care, Eminto. Wszystkie zgłoszone produkty można było przetestować przez trzy targowe dni. – Na Targi KRAKDENT® jak zawsze przyjechaliśmy pokazać wiele nowości i innowacyjnych produktów. Jednym z nich są dyski Ivotion, które wygrały w konkursie o Medal Najwyższej Jakości. Jest to ogromne wyróżnienie i szansa dla nowego produktu. Zawsze będziemy starali się uczestniczyć w Targach KRAKDENT®, nigdy ich nie opuszczać i dostarczać kolejnych, wielu nowości naszym wspaniałym klientom. – podkreśla Edyta Kalinowska z firmy IVOCLAR-VIVADENT POLSKA.
Konkurs na najładniejsze stoisko targowe
– Jak tu pięknie – to jedno z najczęściej powtarzanych zdań podczas trzech targowych dni. Zwiedzający nie kryli zachwytu na widok tegorocznych stoisk. Tradycyjne podczas targów przyznano wyróżnienia w konkursie na najładniejsze stoisko. Na podium znaleźli się: Olident., Natrodent Profesjonalne Systemy Protetyczne Spółka Jawna, TAG Technology. Dodatkowo głosem Magazynu Stomatologicznego wyróżnienie otrzymała firma ACE DENTAL Poland– Po pierwsze bardzo duże znaczenie dla naszej firmy ma wizerunek. Zwracamy na niego bardzo dużą uwagę, dzięki czemu nasi klienci identyfikują się z Olidentem. Po drugie ważne dla nas jest zdobywanie nowych klientów, a na Targach KRAKDENT® mamy ich wielu, co mnie cieszy. Po to są targi – zaznaczył Raimund Kuspiel z firmy Olident, zdobywca I miejsca w konkursie.
DENTOPOMOC dla Ukrainy
Pomimo ogromnego optymizmu, gorących emocji i radości płynącej ze spotkań stacjonarnych, na imprezie nie zabrakło gestów i realnych działań pomocowych dla obywateli Ukrainy. Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyła się coroczna akcja charytatywna DENTOPOMOC, która w tym roku w związku z atakiem Rosji na Ukrainę rozpoczęła się już na miesiąc przed targami. Zebrane przed i podczas wydarzenia dary przekazane zostały kobietom i dzieciom z Ukrainy przebywającym w Krakowie oraz przesłane bezpośrednio do Ukrainy. Dzięki zaangażowaniu wystawców udało się przekazać tysiące szczoteczek do zębów, past, płynów do płukania ust, nici dentystycznych czy jednorazowych kubeczków.
28. edycja Targów KRAKDENT® przechodzi do historii, jako pierwsze tak duże spotkanie branży stomatologicznej zorganizowane po dwóch latach pandemii. Impreza pokazała siłę spotkań, podkreśliła wagę bezpośrednich relacji i wartość płynącą z rozmów.