Dodano: 07.12.2020, Kategorie: Stomatologia news
Testy laboratoryjne Colgate wykazały, że pasta do zębów i płyn do płukania ust neutralizują 99,9% wirusa, który powoduje COVID-19
Trwa program badań klinicznych mających na celu potwierdzenie potencjału produktów do higieny jamy ustnej do spowolnienia rozprzestrzeniania się wirusa
Badania laboratoryjne wykazują, że pasty do zębów zawierające cynk lub cynę oraz formuły płynów do płukania jamy ustnej z chlorkiem cetylopirydyny (CPC) neutralizują wirus wywołujący COVID-19 w 99,9%. Badania są częścią programu badawczego Colgate, który obejmuje badania kliniczne wśród osób zakażonych w celu oceny skuteczności produktów do higieny jamy ustnej w zmniejszaniu ilości wirusa w jamie ustnej, potencjalnie spowalniając przenoszenie wirusa COVID-19.
W badaniach laboratoryjnych – pierwszych obejmujących pasty do zębów – pasty do zębów Colgate Total i meridol zneutralizowały 99,9% wirusa po dwóch minutach kontaktu. Płyny do zębów Colgate Plax były równie skuteczne po 30 sekundach. Badania zakończone w październiku zostały przeprowadzone we współpracy z Instytutem Badawczym Zdrowia Publicznego w Rutgers New Jersey Medical School (NJMS) oraz Regionalnymi Laboratoriami Bezpieczeństwa Biologicznego.
Wyniki sugerują, że niektóre pasty do zębów i płyny do płukania ust mogą pomóc ograniczyć rozprzestrzenianie się SARS-CoV-2, wirusa wywołującego COVID-19, poprzez tymczasowe zmniejszenie ilości wirusa w jamie ustnej. Wirus rozprzestrzenia się przez kropelki lub małe cząsteczki z dróg oddechowych, które powstają, gdy zakażona osoba kaszle, kicha, śpiewa, mówi lub oddycha, zgodnie z danymi amerykańskiego Centrum Kontroli i Zapobiegania Chorobom.
,,Jesteśmy na wczesnym etapie badań klinicznych, ale nasze wstępne wyniki laboratoryjne i kliniczne są bardzo obiecujące”, powiedziała dr Maria Ryan, Dyrektor Kliniczny Colgate. ,,Chociaż szczotkowanie zębów i płukanie jamy ustnej nie jest zabiegiem ani sposobem na pełną ochronę przed infekcją, mogą one pomóc w ograniczeniu przenoszenia i spowolnieniu rozprzestrzeniania się wirusa, uzupełniając korzyści, jakie otrzymujemy z noszenia masek, społecznego dystansu i częstego mycia rąk”.
Jak powiedział dr David Alland, szef działu Chorób Zakaźnych i dyrektor Centrum Reagowania i Gotowości Pandemicznej COVID-19, który wraz z dr Pradeepem Kumarem i Riccardo Russo prowadził badania NJMS w Rutgers: ,,Biorąc pod uwagę, że ślina może zawierać ilości wirusa porównywalne z tymi, które znajdują się w nosie i gardle, wydaje się prawdopodobne, że wirus SARS-CoV-2 pochodzący z ust przyczynia się do przenoszenia chorób, zwłaszcza u osób z bezobjawowym COVID-19, które nie kaszlą. To sugeruje, że zmniejszenie ilości wirusa w jamie ustnej mogłoby pomóc w zapobieganiu przenoszenia się choroby w czasie, gdy produkty do pielęgnacji jamy ustnej są aktywne”.
Równolegle do badań laboratoryjnych Colgate sponsorował badanie kliniczne obejmujące około 50 hospitalizowanych osób z COVID-19. Badanie to wykazało zdolność płynów do płukania jamy ustnej Colgate Total (z CPC i cynkiem), Colgate Peroxyl i Colgate PerioGard do znacznego, czasowego zmniejszenia ilości wirusa w jamie ustnej. Naukowcy planują podzielić się swoimi odkryciami w grudniu. Dodatkowe, wspierane przez Colgate badania kliniczne nad pastami do zębów i płukankami do ust są na wczesnym etapie w Rutgers, Instytucie Alberta Einsteina w Sao Paulo w Brazylii oraz na Uniwersytecie Północnej Karoliny w Chapel Hill Adams School of Dentistry, w których uczestniczy około 260 osób z COVID-19.
,,Colgate współpracuje z wieloma badaczami na całym świecie, prowadząc badania kliniczne mające na celu poznanie potencjału produktów do higieny jamy ustnej w zakresie redukcji wiremii jamy ustnej jako strategii redukcji ryzyka” – powiedział dr Ryan. ,,Uważamy, że higiena jamy ustnej ma do odegrania rolę w zwalczaniu globalnej pandemii, obok innych środków zapobiegawczych.”
Dr Mark Wolff, dziekan Medycyny Stomatologicznej na Uniwersytecie Pensylwanii, Morton Amsterdam, powiedział: ,,W przypadku tej pandemii im więcej wiemy o wirusie, tym skuteczniej możemy z nim walczyć, więc jestem podekscytowany widząc imponujący program badawczy prowadzony przez Colgate. Musimy nadal podejmować środki ostrożności zalecane przez organy służby zdrowia, a dzięki tym badaniom możemy wskazać dodatkowy sposób radzenia sobie z przenoszeniem choroby wśród osób pozostających w bliskim kontakcie, szczególnie w gabinetach stomatologicznym. To byłby ważny postęp.”
Jako światowy ekspert numer jeden w dziedzinie stomatologii, Colgate stara się być liderem w nauce i dbać o to, aby jego produkty odpowiadały na wyzwania zdrowotne i spełniały potrzeby konsumentów. Aby uzyskać więcej informacji w zakresie higieny jamy ustnej oraz jej wpływu na ogólny stan zdrowia i innych tematów, odwiedź stronę www.colgate.com.
****
O Colgate-Palmolive:
Colgate-Palmolive to odpowiedzialna społecznie, innowacyjna firma, której misją jest zdrowsza przyszłość dla wszystkich ludzi, ich zwierząt domowych i naszej planety.
Colgate-Palmolive sprzedaje swoje produkty w ponad 200 krajach i jest wiodącą, globalną firmą zajmującą się produktami konsumenckimi, koncentrującą się na kategoriach pielęgnacji jamy ustnej, higieny osobistej, środkach pielęgnacji domu oraz żywieniu zwierząt domowych. Firma Colgate-Palmolive znana jest z takich marek jak Colgate, Palmolive, elmex, meridol, Colodent, Tom’s of Maine, Sorriso, Mennen Speed Stick, Lady Speed Stick, Softsoap, Irish Spring, Protex, Sanex, Filorga, eltaMD, PCA Skin, Ajax, Axion, Fabuloso, Soupline i Suavitel, a także Hill’s Science Diet i Hill’s Prescription Diet.
Colgate stara się osiągać trwały, zrównoważony wzrost oraz lepsze wyniki akcjonariuszy, a także zapewnić pracownikom Colgate innowacyjne i integrujące środowisko pracy. W tym celu podejmuje działania na rzecz globalnego rozwoju i sprzedaży produktów, które pomagają ludziom prowadzić zdrowszy i przyjemniejszy tryb życia, a także wdraża strategię zrównoważonego rozwoju, równości oraz integracji i odpowiedzialności społecznej w całej organizacji.
Więcej informacji na temat globalnego biznesu Colgate-Palmolive, działań na rzecz poprawy zdrowia jamy ustnej dzieci w ramach w ramach programu Bright Smiles, Bright Futures i tego, w jaki sposób firma pragnie kształtować przyszłość pełną uśmiechu znajdziesz na www.colgatepalmolive.com.