Czy jesteś profesjonalistą?

Niektóre treści i reklamy zawarte na tej stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów związanych ze stomatologią

Przechodząc do witryny www.stomatologianews.pl zaznaczając - Tak, JESTEM PROFESJONALISTĄ oświadczam, że jestem świadoma/świadomy, iż niektóre z komunikatów reklamowych i treści na stronie przeznaczone są wyłącznie dla profesjonalistów, oraz jestem osobą posiadającą wykształcenie medyczne, stomatologiczne lub jestem przedsiębiorcą zainteresowanym ofertą w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Nie jestem profesionalistą

Wybielanie zębów i wizyta u dietetyka. Takie prezenty Polacy też znajdą pod choinką

Zamiast słodyczy pod choinką, w tym roku może pojawić się tam… karnet do dentysty – i to nie jako żart. Polacy coraz częściej na świąteczne prezenty wybierają vouchery lub bony na usługi medyczne.

Wizyta u lekarza jako gwiazdkowy upominek?

Polacy coraz częściej fundują swoim bliskim w prezencie wizyty u specjalistów lub drogie zabiegi, np. wybielania zębów czy medycyny estetycznej. Już 45% rodaków jest zdania, że to dobry pomysł na prezent – wynika z sondy konsumenckiej „Zdrowie pod choinką” przeprowadzonej przez Medicover Stomatologia.

Widać to zresztą w tegorocznym koszyku prezentowym. Obok tradycyjnych świątecznych upominków, po raz pierwszy pojawiają się w nim vouchery do lekarzy i na zabiegi. Ich zakup deklaruje nawet co czwarty Polak. Dla porównania: książki planuje kupić ponad 55%, a perfumy i kosmetyki 46%. Z kolei 35% badanych sięgnie po biżuterię, 32% po sprzęt elektroniczny, a prawie 25% sprezentuje ubrania* – podaje Medicover Stomatologia.

– Jeszcze pięć, sześć lat temu vouchery lub bony do lekarza były niszowym upominkiem świątecznym, który wybierało niewiele osób. Ostatnie dwa lata przynoszą jednak boom. Polacy nie tylko coraz częściej decydują się na ich zakup na prezent, ale także w swoich wyborach są zdecydowanie odważniejsi – zauważa Aleksandra Pabian, ekspert ds. rozwoju produktów stomatologii w sieci Medicover Stomatologia.

– Sprzyja temu kilka czynników. Po pierwsze, stajemy się otwarci na tego typu prezenty, bo częściej mówimy o swoich potrzebach zdrowotnych, w tym także o tych związanych z korektą wyglądu np. zębów czy zmarszczek. Po drugie, rynek dobrze wyczuł rosnący trend i potrzeby konsumenta. W efekcie czego obserwujemy prawdziwy wysyp produktów, które ułatwiają nabycie usługi medycznej na prezent – mówi.

Vouchery lub bony do lekarza upominkiem świątecznym

Opcji, zwłaszcza przed świętami, jest coraz więcej. Na rynku można znaleźć dziś zarówno vouchery na konkretne usługi, jak i na wybrane kwoty np. 300, 500 czy 1000 zł. Nie brakuje też bonów i kart podarunkowych, podobnych do tych ze sklepów odzieżowych, a także opłaconych z góry karnetów, np. do fitness clubu. Coraz powszechniejsze stają też znane chociażby z centrów handlowych karty prepaid (przedpłacone), którymi po doładowaniu określoną kwotą, płaci się za wizytę lub zabieg.

– Jest więcej produktów nadających się na prezent, ale także zdecydowanie więcej usług niż 5 lat temu – zauważa Aleksandra Pabian.

– W konsekwencji, w tym roku pod choinką Polacy mogą znaleźć nie tylko popularne w ostatnich latach wybielanie czy różne zabiegi medycyny estetycznej, ale także m.in. wizyty u okulistów, dentystów, fizjoterapeutów, masażystów, dietetyków czy nawet kompletny screening ciała. Ta różnorodność sprawia, że tego typu upominek ma szansę stać się jeszcze powszechniejszy niż w minionych latach, bo może być bardziej dopasowany np. do problemów zdrowotnych – dodaje.

Tym bardziej, że powoli znikają opory przed wręczaniem takich prezentów. Tylko 37% Polaków jest zdania, że voucher na usługi zdrowotne może skończyć się świąteczną katastrofą. Aż 42% Polaków ucieszyłoby się, gdyby pod choinką znalazło opłacony wcześniej zabieg u stomatologa.

– Fakt, że w tym roku Polacy równie chętnie widzieliby pod choinką vouchery do lekarza, co ubrania czy akcesoria do domu wiele mówi o tym, jak zmieniło się postrzeganie takiego upominku, który jeszcze kilka lat temu mógł być odbierany jako prezentowa wpadka. Do tego pandemia sprawiła, że większą uwagę przywiązujemy do zdrowia i jesteśmy bardziej otwarci na takie upominki. Rynek proponuje też znacznie więcej produktów, w tym wiele takich, które są neutralne – mówi ekspertka Medicover Stomatologia.

Usługa medyczna w prezencie

Fakt, że usługa medyczna w prezencie może nie budzić kontrowersji zdaje się podobać Polakom. Blisko 80% zapytanych w sondzie Medicover Stomatologia stwierdziło, że jeśli już kupowaliby bliskim voucher na usługę zdrowotną, to byłaby to… wizyta u masażysty. 33% opłaciłoby wizytę u lekarza medycyny estetycznej lub zabieg u niego, a 32% zafundowałoby karnet na siłownię. 36% z kolei wysłałoby bliskich do fizjoterapeuty. Jednym z popularniejszych prezentów jest też voucher na wizytę u dentysty. Już 13% Polaków sprawiłby taki prezent bliskiej osobie.

– Stomatolodzy byli pierwszymi lekarzami, którzy zaczęli sprzedawać vouchery, bony czy karnety świąteczne. Usługa wybielania zębów od lat jest jednym z najpopularniejszych upominków wśród usług medycznych. W przypadku stomatologii kupujący mają też najwięcej opcji. Mogą wybierać spośród voucherów o wartości 300 zł na higienizację, 500 i 1000 zł na wszystkie zabiegi, a także 1300 złotych medycynę estetyczną lub wybielanie zębów. Ten ostatni zabieg od kilku lat jest jedną z najchętniej wybieranych usług na prezent – ocenia przedstawicielka Medicover Stomatologia.

Możliwość przebierania w usługach sprawia, że zdecydowanie więcej gotowi jesteśmy na nie wydać. Najczęściej jednak skłonni jesteśmy kupić voucher za 300 złotych. Taką kwotę gotowe jest przeznaczyć w tym roku 63% zapytanych przez Medicover Stomatologa. Jednocześnie blisko 9% deklaruje, znacznie wyższe kwoty, sięgające nawet 1000-1500 złotych.

*

Dane w oparciu o sondę konsumencką „Zdrowie pod choinką” przeprowadzoną przez Medicover Stomatologia w dniach od 23 do 26 listopada 2021. W przypadku wyboru prezentów i rodzajów voucherów medycznych ankietowani mieli możliwość wskazania kilku odpowiedzi.

***

Medicover Stomatologia – to innowator zmieniający i kształtujący rynek stomatologiczny w Polsce. Obecnie Medicover posiada 61 nowoczesnych centrów, które oferują kompleksowy zakres usług dentystycznych. Opiekę nad pacjentami zapewnia profesjonalny zespół specjalistów – stomatologów, higienistek, asystentów stomatologicznych i recepcjonistów.

Oferta Medicover Stomatologia odpowiada na potrzeby całych rodzin, obejmując usługi z zakresu m.in. stomatologii zachowawczej, implantologii, protetyki, ortodoncji czy stomatologii dziecięcej. Stomatologia w Medicover dostępna dla pacjentów zarówno w ramach abonamentów medycznych, jak i na zasadzie płatności za pojedyncze usługi. Gabinety zlokalizowane są w największych miastach na terenie całej Polski. Więcej informacji na stronie: https://www.medicover.pl/stomatologia/.

Medicover Stomatologia jest częścią Medicover – międzynarodowej firmy świadczącej usługi medyczne i diagnostyczne, założonej w 1995 roku. Medicover prowadzi centra medyczne, szerokoprofilowe szpitale, apteki, kliniki leczenia niepłodności, centra stomatologiczne, salony optyczne i posiada 70 klubów fitness i siłowni w całej Polsce. Ponadto oferuje pakiety sportowo-rekreacyjne oraz programy kafeteryjne dla klientów korporacyjnych. Firma Medicover Polska jest obecna we wszystkich regionach Polski. Więcej informacji na stronie: www.medicover.pl